V dnešnej dobe je veľký tlak na zefektívnenie práce v lekárni. Je to spôsobené množstvom nových informácií na ktoré musí lekárnik reagovať, množstvo úkonov, ktoré musí vykonávať, generovať a hlásiť. Lekárnik sa musí neustále prispôsobovať novinkám ktoré nám prináša prax ale aj legislatíve, ktorá často prináša nemalé zmeny, ako napríklad E-zdravie, či FMD. A vyhovieť tomuto všetkému vyžaduje veľa času. No a keďže ako sa hovorí, „Čas sú peniaze“, treba ušetriť čas tam, kde sa dá a to na činnostiach, ktoré inak zaberú času naozaj dosť - napríklad na objednávaní tovaru u distribútora a jeho následného príjmu.
V lekární pracuje často krát len jeden magister alebo len najnutnejší počet zamestnancov a z toho vyplýva, že úkony, ktoré vykonávajú, musia vykonávať naozaj efektívne. Dlhé roky bolo zvykom objednávať lieky, zdravotný materiál, ale aj doplnkový sortiment telefonicky a následne ich ručne príjmať. Dnes už ale aj distribútori tlačia na elektronické objednávanie a to práve z dôvodu zefektívnenia práce a zníženia nákladov.
AKO PREBIEHA ELEKTRONICKÁ OBJEDNÁVKA?
Elektronická objednávka, ako už aj jej názov napovedá, prebieha na úrovni elektronickej komunikácie medzi lekárňou a distribútorom. Systém vie sám, na základe nastavených parametrov prerátať, aké tovary a v akých množstvách je nutné objednať. Nestane sa, že by sa na niečo zabudlo. Lekárnik už len skontroluje prípadne upraví finálnu objednávku a odošle ju na konkrétneho distribútora. Samotné identifikovanie jednotlivých položiek objednávky prebieha na základe dlhých a jednoznačných kódov ktoré sú priradené položkám v číselníku. Objednávku je možné spraviť kedykoľvek je na to čas a je ju možné vytvoriť aj viac krát za deň, pričom samotné doručenie tovaru prebehne v zvyčajných časoch. Odpoveď od distribútora príde v priebehu niekoľkých sekúnd a lekárnik má hneď k dispozícii informáciu, čo a v akom množstve bude doručené. Tovary, ktoré distribútor nemá k dispozícii môže potom lekárnik jednoducho odoslať inému distribútorovi a takýmto postupom za veľmi krátky čas naplniť potrebná zásoby.
Častokrát prichádza na rad argument, že keď nezavoláme distribútorovi, tak sa nedozvieme o akciách, ktoré ponúka. Toto viac neplatí. Priamo pri tvorbe objednávky je možnosť pozrieť si akcie od distribútora, či už všetky naraz, alebo na konkrétnu položku. Takto sa okamžite vieme pozrieť, či sa napríklad na miesto troch kusov neoplatí objednať päť, alebo či nebude cenová zľava na nejakú položku.
AKO FUNGUJÚ ELEKTRONICKÉ DODACIE LISTY?
Po objednaní tovaru z distribučnej spoločnosti je tovar zaslaný do lekárne a elektronickou cestou (najčastejšie formou e-mailu) prichádza aj dátový súbor s údajmi o dodávanom tovare. Po fyzickom doručení tovaru do lekárne a jeho skontrolovaní pracovník lekárne „naimportuje“ dodaný dátový formát priamo do informačného systému v lekárni. Tento jednoduchý úkon zníži prácnosť príjmu, povedzme, 50-položkového dodacieho listu z približne 40 minút na rádovo 30 sekúnd. Táto obrovská časová úspora sa prejaví intenzívne aj v nákladovej rovine.
Nezáväzná konzultácia
Máte otázky a chceli by ste sa nás niečo opýtať? Dohodnite si s nami nezáväzné osobné stretnutie.

Ing. Milan Švec
obchodný zástupca pre západné Slovensko

Ing. Pavol Vigaš
obchodný zástupca pre stredné Slovensko

Ing. Marián Petroc
obchodný zástupca pre východné Slovensko
Kto sa bude o Vás starať
Sekcia je prázdna.
Povedali o nás
Ing. Jakub Frackowiak
CBA VEREX, a.s.
So spoločnosťou NRSYS spolupracujeme nepretržite skoro 15 rokov. Okrem implementácie ich tradičných maloobchodných a veľkoobchodných systémov sme spoločne zrealizovali aj viacero iných projektov, niektoré boli šité na mieru podľa našich požiadaviek a potrieb. Našu vzájomnú spoluprácu hodnotíme veľmi pozitívne, nakoľko chlapci (a nielen chlapci, v pozadí určite stoja aj ich dievčatá) sú pružní, ochotní a trpezliví riešiť vzniknuté problémy a naše netradičné požiadavky, niekedy aj v netradičných hodinách... Som rád, že naša spoločnosť môže rozvíjať svoj biznis aj vďaka NRSYSu, spoľahlivému a hlavne slovenskému dodávateľovi IT riešení!
PharmDr. Michal Holec
MED-ART, spol. s r.o.
Spoľahlivosť a profesionalita je to čo túto spoločnosť vystihuje. SW riešenia nám dodávajú od roku 1992, všetky legislatívne zmeny ktorých bolo v našej oblasti podnikania (veľkodistribúcia liekov) nespočetne veľa boli dodané riadne a včas.
Ing. Milan Surovec
Nitrazdroj, a.s.
So spoločnosťou NRSYS spolupracujeme nepretržite už viac ako 15 rokov. Dodanými softvérovými, hardvérovymi riešeniami a kvalitným servisom sa nám darí rozvíjať naše služby k prospechu našich zákazníkov. Vážime si najmä, že ľudia z NRSYS sú otvorení novým riešeniam a majú prehľad na trhu, na ktorom pôsobíme. Ich dobrá odborná znalosť aktuálnych trendov a technológií v oblasti IT, nám dáva možnosť využívať NRSYS aj ako konzultanta pri našich rozhodnutiach.